Targi Dobrych Praktyk CSR w Warszawie zakończone

28 firm i organizacji zaprezentowało swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w ramach Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się 20 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach Targów zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbyły się seminaria tematyczne, wykład eksperta z Wielkiej Brytanii oraz szereg wydarzeń towarzyszących.

Targi są otwartą formułą prezentowania odpowiedzialnych działań firm, oferują możliwość spotkania z szerokim gronem interesariuszy i pozwalają na bezpośrednią rozmowę. Cieszymy się, że coraz więcej firm może pochwalić się odpowiedzialnymi działaniami w różnych obszarach i mamy nadzieję, że wkrótce społecznie odpowiedzialne prowadzenie firmy stanie się normą”, powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi Dobrych Praktyk CSR to unikalna formuła prezentowania działań firm w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Swoje dobre praktyki zaprezentowały firmy, instytucje naukowe oraz organizacje pozarządowe:

  • Akademia Leona Koźmińskiego
  • Bank Gospodarstwa Krajowego
  • Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services
  • CWS-boco Polska Sp z o.o.
  • ENEA Spółka Akcyjna
  • Fundacja Aeris Futuro
  • Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
  • Grupa LOTOS S.A.
  • IBM Polska
  • METRO GROUP
  • Nestlé Polska S.A.
  • Nutricia Polska
  • Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN SA
  • Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
  • PricewaterhouseCoopers

 

  • Program Promocji Kultury Przedsiębiorczości "Przedsiębiorstwo Fair Play"
  • Provident Polska S.A.
  • Reckitt Benckiser Production Poland Sp z o.o.
  • Stator – Industria24.pl
  • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
  • Telekomunikacja Polska
  • Tesco Polska

 Pięć organizacji pozarządowych, laureatów konkursu na najlepsze przykłady współpracy z partnerami biznesowymi, również zaprezentowało się na Targach: Fundacja BENE VOBIS, Fundacja Dzieci Niczyje, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundacja Sendzimira.

Seminaria tematyczne, które odbyły się podczas Targów obejmowały następujące tematy: odpowiedzialna utylizacja i recykling, odpowiedzialne pozyskiwanie zasobów naturalnych, odpowiedzialna konsumpcja oraz zrównoważone inwestycje infrastrukturalne. W trakcie Targów miał miejsce również wykład otwartyGreen Marketing and sustainable innovation” gościa specjalnego Johna Granta - eksperta w zakresie zrównoważonego marketingu oraz autora książki „The Green Marketing Manifesto”. Wykład był transmitowany online dzięki firmie Livingmedia.

W trakcie wydarzenia uczestnicy – za pomocą Infokiosków - oraz Internauci – na portalu odpowiedzialnybiznes.pl – mogli głosować na najlepszą praktykę prezentowaną podczas Targów. Jako najlepszą uczestnicy Targów uznali praktykę „Certyfikat SKP” Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ax aequo z praktyką „Wolontariusze HOPE” firmy Nutricia Polska. Również zdaniem Internatów najlepsza była praktyka „Certyfikat SKP”. Zwycięzców nagrodzono zestawami książek „Warsztaty Menedżera” oraz „Etyka” Johna C. Maxwella, ufundowanymi przez Studio Emka.

Ponadto podczas Targów odbyły się:

Partnerzy Targów: Nestlé Polska S.A., PGNiG – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Tesco Polska Sp. z o.o.

Patroni: American Chamber of Commerce in Poland, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Belgian Business Chamber, Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce, Krajowa Izba Gospodarcza, PKPP Lewiatan, Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Zielona Sieć, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Polsko-Szwedzka Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP, Program Przedsiębiorstwo Fair Play oraz Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.

Patroni medialni: Biznes i ekologia, CR Navigator, Dziennik Gazeta Prawna, Nowy Przemysł, Personel i Zarządzanie, Warsaw Business Journal, CSRinfo.org, ekologia.pl, hrk.pl, infor.pl, nf.pl, ngo.pl, proto.pl. Patronat honorowy nad Targami objął Minister Gospodarki, Waldemar Pawlak.

Partnerem 10-lecia FOB-u jest agencja Ciszewski Public Relations.